fredag 11 juni 2010

Blommor

Lewesian är en tacksam blomma, dom här sådde jag för ett par år sen, jag kallar dom mina dôttrar, dom trivs bra i krukor eftersom dom inte vill stå fuktigt, dom har stått ute i vinter.
I växthuset blommar det för fullt, till veckan ska jag plantera ut dom i krukor, nu ska det väl inte bli någon nattfrost.

Den ryska petunian blev inte så dum.


Mini petunian tycker jag mycket om.



Den dubbla rosa är inte heller så dum att ha i krukor.




Doft tobaken har en otrolig doft på kvällen.





Ute doftar trädgårdsnattvilen för fullt.






10 kommentarer:

  1. Så fint det blommar i ditt växthus och lewisian har du lyckats med. Min lewisia dog under vintern men jag hade den ute i trädgården, borde ha lyft in den...
    Härliga blomster tider vi har nu. Det är bara att njuta av allt i trädgården som blommar.
    Ha det gott
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Såå fina blomster. Man ser ju att när man har växthus så blir de fina. Härlig tid vi har framöver och nu är det nog slut med kalla
    nätter.
    Ha de gott.
    Lilian

    SvaraRadera
  3. Vad fina blommor du har drivit upp i ditt växthus.
    Den där dubbla petunian är ju så fin.
    Ja det är nog slut med risken för nattfrost.
    Men oj vad det har blåst idag.
    Kramar Marie:)

    SvaraRadera
  4. Oj vilka fina blommor du har. Jag är lite lat så jag sår ingenting själv. Köper färdiga plantor bara att plantera ut. Usch vad jag är lat!

    SvaraRadera
  5. Tack snälla du för tipset med träknapparna. Det ska jag absolut göra. Sådana tips som förenklar saker och ting det gillar jag. Ha det gott / margareta

    SvaraRadera
  6. du är inte i bet som kunnat dra upp lewisia från från, jag har svårt att få dom färdigköpta att lewa sommaren ut..å så vackra petunior du är duktig du!! kram Lisbeth

    SvaraRadera
  7. Hej på dej, Hönemora! Så fint det blommar hos dig!
    Här hos mig börjar det dra ihop sig till flytt, - den 15 juli ska vi vara ute ur lägenheten. Du kan tro att det är mycket att greja med, men en stor del av poängen med att flytta är ju att vi ska göra oss av med en massa onödiga prylar. Vi kommer iallafall att vara sysselsatta på semestern, haha!
    Ha det så gott i sommar!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Men du! Vad fin den ser ut, rysslingen! Prickig inuti?
    Jag hittade en hängpetunia i en ampel här som överlevt vintern. Det har jag aldrig varit med om tidigare.
    /IET

    SvaraRadera
  9. hej kära hönemor!!
    ooj vad blommor du har lyckats med!!
    du är då otrolig!!
    jätte härligt att se:))
    kram

    SvaraRadera
  10. Tittar in för att önska en trevlig och glad midsommar helg.
    Kramar:))

    SvaraRadera