måndag 3 maj 2010

Pelargoniedagen och en löpske katt.

I går hade trädgårdsföreningen sticklingsförsälgning av pelargonier, här är mitt bord, det gick bra, hade bara 8 plantor med hem, ändå så var i 8 st som sålde.
Här är det utställning av olika sorters pelargonier.




Min katt Lisa har varit borta i 5 dagar, igår kom hon hem med en friare, jag fick koka lite gös till henne. Den dagen hon försvann skulle hon haft ppiller, så nu får vi väl katt ungar.



Nu har lilla gubben gjutit och lagt ut bjälklagret till golvet.




Här är mina hjälpmedel i trädgårdsarbetet, saxen har så långt skaft så en kan stå rakt och klippa av dom gammla pinnarna, och med tången plockar jag upp dem.





Här hade jag att göra en hel dag.






Klematisen har lagt sig av all snön, får se om det är något liv i den.







10 kommentarer:

  1. Va bra att du fick sålt så mycket plantor!
    Vilken fin katt ni har, påminner om min lilla Tösa fast hon är svart. Hon hade också en friare hos sig för ett par veckor sen. Men vi steriliserade henne förra måndagen för säkerhets skull!

    Den där riset du hade påminde mig om pappas incident på Karossen i idag, gubben har väl berättat kan jag tänka. Mamma sa det...att det va tur att det va han själv som gjorde det...
    Nä nu ska vi gå ut i det fina vårvädret!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket hon har att stå i, klart att man missar rulltårta då ;-) Kram o puss

    SvaraRadera
  3. Oj så fina pelargoner, synd att jag inte bor
    nära. Mycket jobb är det nu på våren,men belöningen får man när det börjar blomma.
    Själv så springer jag ut o in med mina växter,
    och står på jobbet och är orolig att de ska
    frysa ihjäl. Vilket bekymmer man har. Tänker att nästa år ska jag inte sätta så mycket.
    Men det är glömt till nästa år.
    Ha de.
    Lilian

    SvaraRadera
  4. kära hönemor.:)
    vad massor med skott du fick med dig. roligt att du fick sålt en hel del..:)
    å så duktig din gubbe är att bygga, det ska bli roligt att se hur det blir..
    jätte bra hjälpmedel du har ordnat med .så du kan göra lite ute ändå.. trost värk..
    oj oj vad ris !! undrans om du fått ordning på den högen..
    kram kram

    SvaraRadera
  5. jag blev Minst sakt avundsam på dig som har så mycke sticklingar av just Perlagonerna
    jag har skott men ack så några få...Haqdde mitt syskonbarn här igår, som Gillar det jag syr..men jag får nog Hålla i grejerna de sydda för de går ej så Fort att göra nu för tiden Händerna vill sig ikke , så lätt som Förr.. så. Mulet, regn, nu, så, Syrenerna trivs, å rosorna som Gillar vatten ,, så här års...en Nysatt ros Har jag KÖPT en Bonita engelsk skönhet. Men tar sina 2 år innan de kommer Loss.. Kram ålycka till med ris å Pinnar--Min Lilla trädgård Putsas också dagligen Lite grann...imA

    SvaraRadera
  6. Där skulle man ha varit och shoppat! - Kul att det gick så bra med försäljningen.

    Fiffig idé med en "pinnklippare" på långt skaft, den ska jag lägga på minnet.

    Må så gott, Hönemor!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Så skönt att katten hittat hem :)

    Kram Heleena

    SvaraRadera
  8. Vore härligt om nån haft pelargon träff här också så man kunde frossa i pellisar men icke.
    Nästa vecka har vi pelargon vecka på jobbet så få se vad vi får för fina saker.
    Vilken tur kissen kom hem man blir så orolig när dom är borta.
    Ha det bra
    Lotta

    SvaraRadera
  9. Pelargoner är ju så fina! Jag köpte 2 sist jag var på Ica Maxi, det var pensépelargon, de har jag aldrig sett tidigare, men så fina!

    Jaså, då kanske det blir små raringar om några veckor. Ja de är luriga de där små fröknarna när de har bestämt sej för nåt =)
    Väldigt söt misse har du i alla fall!!

    Må så gott
    kram Maria

    SvaraRadera
  10. Skönt att katten kommit hem. Kanske blir några kattungar av den resan, dom är ju ganska fertila ;)

    Jag önskar att jag hade något svalt ställe att övervintra pelargoner, men det har jag tyvärr inte så jag kör engångsprincipen. Jag bara älskar pelargoner, den somrigaste blomman enligt mig.

    SvaraRadera