torsdag 15 april 2010

Veckans arbete.

Den här veckan har jag städat och putsat fönster
i uterummet, det tar tid för jag måste stå i en trappstege för jag kan inte lyfta händerna högre än i brösthöjd, utsidan får lilla gubben putsa. Den stora kaffekannan har jag köpt på nån loppis och den lilla fick jag en gång av en bekant, den hade hennes pappa haft på jobbet och kokat kaffe i, han var smed så den var bra svart av sot.

Nu väntar baljorna och krukorna på att det ska bli pelargonier i dom.


Lilla gubben håller på att riva altanen en bit.



för han ska bygga ut köket, här har han gjort gjutform som han ska ha cement i.




8 kommentarer:

  1. Oj, det ser ut som ni har sommar redan. Här
    är det mycket snö kvar, men det minskar hela
    tiden. Mina byttor står också och väntar på
    blomster. Härligt det ser ut i erat uterum,
    hoppas ni får många fina dagar där.
    Ha de gott.
    Lilian

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kaffekannor, tur att du kunde få den lilla ren igen!
    Ha en skön dag

    SvaraRadera
  3. Det är full upp hos dig då med andra ord.
    Här snöar det igen en gång så det var ju tur att jag inte började tvätta fönstren som jag tänkte.
    Tjusiga kannor, ska också gå en sväng på loppsi nån dag länge sen sist.
    Ha det bra
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Så flitiga ni är, städar och bygger! Tack för den goda silviakakan! Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, här händer det saker må jag säga. Spännande med utbyggnad av köket.
    Ska bli roligt att se hur petunian blir. Ser ut att vara en fin färg på den också.
    Hej, hej /I.

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt uterum ni har, och så fint du inrett det! Jag har också putsat fönster den här veckan, - när solen skiner in så inser man hur smutsiga de blivit under vintern.

    Ha det så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. kära hönemor:)
    vad fint ni har gjort :) och gubben din är jätte duktig med att kunna bygga själv.toppen!
    så tråkigt du har sådan illa värk i armarna.
    min handvärk har nu kommit tillbaka,då jag har räffsat ute.. så jag har virkat handleds värmare o stödvantar som man knäpper vid handleden.. men fick köpa på apoteket en stödhandske med stålskena i för att kunna göra något..det hjälper lite alfall..
    kram kram

    SvaraRadera
  8. Va duktiga ni är...grejar o står i!

    Ha en trevlig helg!

    Maria

    SvaraRadera